Dag 12 Madrid & dag 13 reisdag naar Valencia

8 augustus 2018 - Valencia, Spanje

Gister hebben we weer wat uitgeslapen.
Daarna een dagkaart van de metro. Voor de zekerheid eerst ff gecheckt of de auto er nog stond. Gelukkig stond hij er nog net zo bij als wij hem hadden achter gelaten.
Daarna naar Atocha station gereisd. Dat is het station waar een tropische tuin in de hal staat. Daar hebben we ook even in de buurt op een terras gezeten. We waren nogal dorstig. Maus en ik hebben genoten van een bordje bocorones vinagre en de kids hadden churros.
Daarna richting centrum en nog wat winkels af geweest. Er is in Madrid echt een Super grote Primark, niet te geloven zo groot. Marit heeft eindelijk een spijkerrokje gescoord alleen hebben we volgens mij 20 minuten in de rij gestaan om af te rekenen. En waarom het nu zo lang moest duren, geen flauw idee.
We waren pas las laat weer in ons appartement rond 18 uur. Ongeveer 2 uurtjes uitgerust, we hadden allemaal pijn aan onze voeten van het lopen.
We hadden ook geen zin om voor het eten nog ver te lopen. Dus op internet gezocht naar een eet gelegenheid in de buurt. Op 2 min lopen hebben we samen 2 heerlijke pizza's gedeeld.
Daarna weer terug naar het appartement. En alles al zover klaar gelegd dat het morgen zo de tas in kon. Ook nog 2 kleine wasjes gedraaid, want het is waarschijnlijk ons laatste appartement met een wasmachine.
Nog aan de huurder gevraagd of de dagkaart van de metro per dag is of per 24 uur, dat kon ik niet terug vinden op internet. Volgens hem waren de kaarten 24 uur geldig. Dat was dan mooi, dan konden we met de metro nog naar de auto toe.
Vroeg opgestaan vandaag. Maus had al broodjes gehaald. Ontbeten, opgeruimd, aangekleed en tas ingepakt. We zijn klaar voor de volgende stad.
Op naar de metro. En wat denk je....de kaarten zijn niet meer actief...grrrrr. Maus meteen boos, dat zei ik toch al, hadden we nu toch maar een taxi genomen. Maar ja, helaas, nu stonden we al op het metrostation. De kaarten maar weer opgeladen en verder met de reis.
Rond 10 uur zaten we in de auto.
Rond 14 uur waren we in Valencia. Het appartement was nog niet schoon, maar we konden al wel de tassen naar boven brengen. Daarna zijn we m aar even ergens een drankje gaan doen. Eerste indruk is dat het een mooie oude stad is. We zitten dichtbij het oude centrum.
Toen het appartement schoon was zijn wij erna toe gegaan. Tassen uitgepakt, gedoucht en de gerelaxed.
Rond 20 uur kregen we beetje trek. Dus optutten en naar het centrum. Via Pinterest had ik een leuk restaurantje gevonden. Toen wij daar aankwamen zat er echter helemaal niemand binnen, maar de kaart sprak ons erg aan dus toch maar naar binnen.
Maus en Marit gingen voor een hamburger met een speciaale twist. Maus had bijv een kartel eitje er bovenop en camembert erin en Marit had zongedroogde tomaatjes erin. Mees en ik gingen voor een salade. Ook die waren heerlijk. Tot nu toe was dit het lekkerste wat er hebben gegeten. En ook de prijs was goed in verhouding. Top restaurantje dus.
Ook hadden wij een heerlijke kan Sangria erbij.
Daarna richting appartement gelopen. Nog even drinken gehaald in een supermarkt en daarna richting bed.
Morgen vroeg op. Er staat weer een fietstocht op het programma.

1. Judine:
    9 augustus 2018