Dag 19 reisdag naar Fankrijk.

14 augustus 2018 - Barcelona, Spanje

Redelijk vroeg opgestaan, 8:30 uur. Daarna aan het ontbijt.
Tassen opgehaald op de kamer en op naar Frankrijk. Dit is echt een reidag/tussenweg met als doel morgen Euro Disney. De meiden zijn er al een paar dagen vol van.
Vandaag 538km voor de boeg....
Op een gegeven moment moesten Marit en ik heel nodig plassen. En er kwam maar geen tankstation, dan maar de snelweg af. Er stond een restaurant aangegeven langs de weg, daar rijden we heen. We zien op de gevel van het restaurant WC staan. Wij lopen dus die richting op. Komt er een Fransman naar buiten en die vraagt:" Manger?" Ik zeg dat we naar de WC willen. Nee dat kan niet, meneer schud nee en nogmaals de vraag: "Manger?, nu op een pissigere toon. Ik knik van ja en zeg dat we ook naar de WC moeten. Maar hij liet ons er gewoon niet door!!!! Maus loopt alweer boos weg, wat een leuk volk die Fransen. Idd welkom terug in Frankrijk!!! Twee afslagen later stoppen we bij een klein wegrestaurant. Daar vragen ze gewoon €1,- voor het gebruik van de WC, als je niks koopt. Gezien het lunchtijd is besluiten we een panini te nemen. Nou dat was niet zo'n succes. Dat waren niet de meest lekkere broodjes. Maar ja...We hebben de buik weer gevuld.
Rond 16:30 kwamen we aan bij het hotel. We waren allemaal moe van de reis. Maus en ik hebben zelfs even geslapen.
Rond 19:30 gaan we te voet richting centrum. Het lijkt wel of alles gesloten is. Wat open is zijn Indiase restaurants die zien we er genoeg. Maar daar hebben we geen zin in. Uiteindelijk is het in het centrum wel wat drukker. Maar dan zijn alle tafeltjes dus weer bezet....
Uiteindelijk eindigen we bij de Mac. Ook lekker ;)
We hebben ook nog wat foto's gemaakt van de grote kathedraal. Daarna weer terug richting hotel.

1. Tina:
    14 augustus 2018
    Gauw door naar belgie;
    Friet
    Wafels
    Bier
    Helft praat nederlands(Vlaams )
    Bon nuit
  2. Bianca: