Dag 21 & 22 Euro Disney

17 augustus 2018 - Parijs, Frankrijk

Donderdag 16 augustus:
Het ontbijt is zoals we al verwachten, in een vreetschuur. Dat is dus niet zo bijzonder.
Rond 10 uur zitten we in de bus richting het park.
Het is druk en de attracties hebben vaak lange rijen. En waar we ook achter komen is dat de wachttijd die aangegeven wordt op de app en voor bij de attracties niet klopt.
Voor Pinoccio hebben we denk ik 45 min in de hitte gestaan, terwijl buiten stond 15 min wachttijd. Dat is niet leuk.
Ook hadden we nog een domper, na een half uur in de rij te hebben gestaan bij Big Thunder Mountain, bleek hij een storing te hebben. En konden we af druipen. Helaas morgen maar opnieuw proberen.
Piraten of the Carabean vonden we allemaal erg leuk. Daar gaan we nog wel een keer in morgen.
En wat echt super leuk was, Ratatouille!!! Dat is echt zo gaaf gemaakt, in 3D!!!
Om een uur of 18 krijgen we trek. We gaan een hapje eten bij Vapiano, dat is altijd lekker. Wel een stuk duurder als dat wij gewend zijn, maar ja...
Daarna weer terug het park op. Daar zijn we nog in It's a small world en Peter Pan geweest. Ook bij Peter Pan hebben we achterlijk lang staan wachten. Ik denk haast wel een uur. Dat kwam doordat er echt mega veel fast passers tussendoor gelaten werden. Zo niet leuk...
Daarna werd het fris en we waren doodmoe.
Terug naar het hotel. Douchen en naar bed.

Vrijdag 17 augustus:
Rond 10:30 zijn we op het park. Gelukkig is het vandaag niet zo'n warme dag als gister. In de ochtend is het zelfs fris.
Als eerste gaan we naar Big Thunder Mountain, we trekken een fast pas en gaan in de rij staan. Voor Mees is het de eerste keer. En ze vindt het rete spannend. Maar ze vindt het leuk, gelukkig maar. Op naar ronde 2. Stoere meid die Mees.
Toysoldiers parashutdrop, dat wilde we ook wel in. Ook daar weer een lange wachtrij. En eenmaal in de attractie hebben Marit en ik verschrikkelijk zitten gillen. De Franse mevr die bij ons zat kwam niet meer bij. Ik heb echt de 4x af zitten tellen dat we omhoog gingen. Ook Maus vond het niks alleen Mees vond het leuk!!! Ik vond het echt een gevoel van een enge droom... ik ga er niet meer In!
Daarna nog een keer in Pirates of the Carabean.
De meiden daarna in de rij voor de draaimolen, duurde ook weer achterlijk lang..
Mees wilde graag de draak zien in het kasteel, ook nog wat foto's gemaakt en geprobeerd Excalibur uit het aambeeld te trekken...Helaas lukte niet ;)
Daarna de Parade bekeken.
We beslissen om te kijken hoe druk het is bij Ratatouille, maar daar is het echt poepdruk. Dat laten we maar voor wat het is.
We gaan eerst maar er wat eten. Vapiano's was goed bevallen, dat doen we nog een keer.
We zijn zo moe, dat we nu naar het hotel gaan. Douchen, ff uitrusten en weer aankleden. Lange broek aan en jas op naar de sluitingsshow van het park. Dat willen we toch nog wel erg graag zien.
We zijn nog in a small Works geweest en nogmaals in de Pirates. Bij Dombo was de wachttijd nog 30 min., die hebben we dus overgeslagen. Het park wordt systematisch steeds verder afgesloten. Je wordt allemaal naar het plein rondom het kasteel geloosd. Daar hebben we nog 30 min op de site gezet en weer het begon.
We zagen ook brandweermannen lopen op het park, zal wel verplicht zijn ivm het vuurwerk.
De show was in een woord geweldig!!! Projectie van delen films op het kasteel, lasershow, muziek en vuurwerk. We hebben er allemaal van genoten.
Toen dit afgelopen was, moest dus iedereen naar zijn hotel. Dat betekende dus top drukte bij de bussen. En wat zijn mensen toch een egoïstische wezens op zo'n moment. Er stopte een bus en dan denken ze dat het de enige is. Als een stelletje malloten wurmen ze zich richting de deuren van de bus. De eerste bus heb ik zo wie zo laten gaan. De tweede ook en bij de derde stonden we een heel eind voor een van de deuren. Uiteindelijk lukte het om er met zijn allen in te komen. Echter was ons hotel de eerste stop. Denk je nu dat de mensen die in de deuropening staan de naar buiten stappen....nee hoor....die blijven gewoon staan. Met als gevolg een flink duw en trek gebeuren. De deur gaat voor mijn neus dicht! Ff hard geroepen dat we er nog uit moesten. Toen ging ie weer open. Maar sjonge jonge wat een happening.
Daarna tanden poetsen en naar bed. Het is al 1 uur.

1. Karin:
    Gave foto's!!!
  2. Bianca:
    18 augustus 2018
    Nice pictures😘😘. Maar wat erg dat wachten, heb je engelengeduld voor nodig🙃 En dan zo'n rit met de bus, pfffffft. Knap van jullie hoor😜😘
  3. Mark:
    18 augustus 2018
    Wat een geweldig reis verslag, leuke verhalen, super foto's. De drukte in disney had ik al wel verwacht, is altijd jammer. Nu weer naar huis. Rij voorzichtig,