Dag 2

28 juli 2018 - Saujon, Frankrijk

Gisteravond kwamen we rond 0:30 aan bij ons Hotel. Hotel Olympic, geheel in Roland Garros stijl.
Kamertjes waren snik heet en klein. Maar de bedden waren goed. Gelukkig konden de ramen helemaal open en stond er op elke kamer een ventilator.
Dat ding maakte dan weer veel kabaal, dus oordoppen in en proberen te slapen.
Maus was natuurlijk al weer vroeg wakker(lees 5 uur) en die was op een gegeven moment toe aan een bakkie koffie. Die is ie op een gegeven moment ook gaan halen.
Rond 8:30 gaan checken of de meiden al wakker waren. Dat waren ze, dus aankleden en naar t ontbijt.
Heerlijk Frans ontbijtje. Croissants, baguettes, chocoladebroodjes en sinaasappelcake van een Parijse bakker. Verse jus d' Orange en heerlijke thee.
Nu zitten we weer in de auto op weg naar Royan.
Het was erg druk op de weg, vaak lange stukken heel langzaam gereden.
Kleine tussenstop gemaakt in Roquefort. Daar een ijsje gegeten en even rond gelopen.
Daarna via B-weggetjes naar Saujon, tussen de zonnebloemvelden door.
Eenmaal aangekomen bij het huisje, worden we hartelijk ontvangen door Brigitte, die helaas alleen Frans spreerkt. Lang leve google translate.
Er is echter een klein dingetje waar we geen rekening mee gehouden hadden en dat is dat wij te gast zijn in HAAR huis en zij is ook gewoon thuis! We gingen ervan uit dat we een huisje voor ons zelf hadden. Maar het is maar voor 2 nachtjes. We zullen niet veel hier zijn.
Maar ik vind het wel een giller eigenlijk 😂
In de avo be naar Royan om daar te dineren. Het restaurant wat wij hadden uitgekozen, had natuurlijk alleen een Franstalige kaart. Daar was Maus niet blij mee. Die kan niet wachten totdat we in Spasnje zijn.
Bij terugkomst lekker gedoucht en daarna naar bed.