Dag 3

29 juli 2018 - Royan, Frankrijk

Vandaag begonnen we met een Frans ontbijtje verzorgd door onze gastvrouw Brigitte.
Eigenlijk hadden we naar het strand gewild, echter was het daar te bewolkt voor. We zijn toen naar een zwembad gereden een paar dorpen verderop.
Dit zwembad stond echt stijf van de regeltjes. Dit begint al bij binnenkomst, mannen mochten geen zwemshorts aan. Ja helaas, die Speedo hadden we nu net thuisgelaten. Maar geen nood er lag nog een zwembroek in de bak van vergeten spullen. We konden dus toch naar binnen. Er was een leuke waterglijbaan en gezien het super rustig was hadden we de glijbaan vaak voor ons alleen. Dan ga je natuurlijk ook wel eens met z'n tweeën eraf, maar dat mocht niet. Haren los, mag ook niet. Je mocht er niet eten ook niet buiten, dus zaten we met z'n 4-en in de hal onze broodjes te eten.
Maar verder was het er wel leuk hoor.
Daarna zijn we het centrum gaan bekijken van Saintes, maar het is zondag dus alles was gesloten. We hebben echt moeite moeten doen om een terrasje te vinden. Daar hebben we onze eerste biertjes genuttigd, heerlijk....
Daarna doorgereden naar Talmont, een dorpje aan de kust met heel veel kleine winkeltjes.
Dat was leuk om te zien.
De trek begin toe te slaan, tijd om uit te zoeken wat we wilde gaan eten. De keus viel op een Amerikaans hamburger restaurant in Royan. Hup wij er heen gereden en vonden het restaurant direct.
De eerste ober verstond het woord water niet eens, en liet zijn baas het opknappen. Daarna hebben we denk ik zeker 30 minuten zitten wachten totdat we konden bestellen. De serveerster vond het blijkbaar belangrijker dat eerst alle tafels goed gedekt waren.
Het eten daar en tegen kwam heel snel en was lekker. Maar er weer niet gevraagd of we nog drinken wilde. We kregen een fles kraanwater, maar geen glazen. Maus zat met kromme tenen aan tafel. Zeer slechte bediening! En we snappern ook niet dat de Fransen geen woord Engels verstaan en spreken, zeer zeker in de horeca. Dat blijft een bijzonder fenomeen.

1. Bianca:
    29 juli 2018
    Mooi land Frankrijk, maar daar is alles mee gezegd 😂
  2. Leonique van den boom:
    29 juli 2018
    Dat is types frankrijk. Ja ze willen geen andere taal spreken of leren.
  3. Wendy kemper:
    30 juli 2018
    Waren jullie waarschijnlijk te vroeg. Fransen eten pas savonds vanaf 19 uur en iedereen die eerder komt wordt weggekeken.... ze kunnen aardig zijn die fransen, maar alleen als je het op hun manier doet....
  4. Tina:
    30 juli 2018
    Fransen zijn best wel chauvinistisch en natuurlijk is het belachelijk (en juist in toeristische gebieden )weigeren Engels te spreken .
  5. Will knijf:
    30 juli 2018
    Heel veel plezier, met alles wat jullie meemaken, blijf lachen