Dag 15 Valencia

11 augustus 2018 - Valencia, Spanje

Het zou een bewolkte dag worden vandaag. We hadden besloten om het rustig aan te doen. Meiden hebben tot 10:30-11:00 uur op bed gelegen. Eenmaal aangekleed zijn we gaan ontbijten in de centrale markthal, een bak met vers fruit.
Daarna gewandeld naar Dulce de Leche, een must see voor toetjes liefhebbers, zo here we come. Deze zaak is hier erg bekend en we snappen nu ook waarom. Geweldige taarten, we hadden moeite met kiezen. Maar uiteindelijk was iedereen blij met zijn keuze. Het was jammer toen het op was....
We kwamen ook nog langs de stierenvechtersarena, een hele grote hier. En het stationsgebouw is echt een plaatje. Een heel oud gebouw in super staat, in Jugendstil stijl gebouwd. Echt ongelooflijk, alle muren en plafonds helemaal gemozaïkt.
Daarna door naar het centrum. Marit was al een tijd op jacht naar Fila schoenen, alleen tot nu toe vonden we ze maar niet. Maar hier in Valencia was een winkel waar ze ook nog eens €20,- goedkoper waren. Ze heeft papa lief aangekeken.. En met een eigen bijdrage mocht ze ze hebben. Maus is later ook nog geslaagd voor nieuwe patas, New Balance, soort jeanskleur. En ik een streepjes trui van Desigual. Helaas voor Mees niks deze keer. Maar die is het weekend voor de vakantie al flink verwend door paps.
Na 6 uur te hebben gelopen waren we wel erg moe. En zijn we richting appartement gelopen In de avond nog even wat gedronken en wat tapa's gegeten. Daarna naar huis.
Tassen alvast weer zover mogelijk ingepakt. Morgen weer vroeg op en verder naar de volgende stad, Barcelona.

1. Karin:
    12 augustus 2018